söndag 17 augusti 2008

Apropos Tjörn Runt




Igår var det Tjörn Runt och det medför att några i min närhet har full rulle med förberedelser för segling, middag, bastu på kvälen etc. Vi var på underbar middag med trevliga människor och en underbar kväll med vacker himmel över hav och klippor.
Jag seglar inte själv, men har haft förmånen att vara ute med bror och svägerska många gånger. Eftersom Tjörn-Runtseglingarna detta år startade utan vind blev det inte det där fina pärlbandet av båtar som annars kan ses från vårt berg vid Stigfjorden, så jag vill istället bjuda på andra bilder som exemplifierar essensen av seglingar som jag minns. Så här kan svensk sommar se ut vid Bohuskusten och viss är det fantastiskt!

5 kommentarer:

PetraO sa...

Jag ser att du är fast i bloggträsket med en gång - härligt! Vi tillbringade gårdagen på holmar utanför Varholmen - underbart! Kram Petra

frisky frog sa...

Ser härligt ut.
/Kram

Howdy Sailor sa...

Javisst är det härligt! Det är känslan i din blogg också: sommar, blommor och massor av kreativitet.

Kram från ena svärdottern (den på Tjörn).

Akhila's Handblog sa...

Underbara foton fran underbara bohuslan. Jag far alltid san hemlangtan nar jag ser foton fran vast-kusten. Ljuvligt.
Akhila

MOXY sa...

Underbara bilder...