måndag 18 augusti 2008

Luktärter


Igår och idag har det varit både trädgårds- och badväder. Trädgården fick min uppmärksamhet igår. Jag börjar förbereda för hösten redan nu och planterar ut sådant som jag har i krukor, men som egentligen är perenner. I år har jag haft kraftiga luktärter som blommade tidigt i vackra färger. Tyvärr torkade sedan det mesta bort trots vattning, resten av blomningen missar jag väl på grund av försumlighet. Jag har inte riktigt klarat att plocka bort alla fröställningar! Då får jag istället glädjas åt förra årets vackra blomning som jag fångade på bild.
Idag har jag läst jobbrelaterad text och det har jag gjort i trädgården och på stranden. Det var precis lagom varmt, men badandet blev kortvarigt! Lite kallare blir det för varje dag och jag gillar bäst 20 grader eller mer!

1 kommentar:

Howdy Sailor sa...

Och jag har fått uppleva luktärterna i verkligheten :o)