lördag 20 september 2008

En härlig helg, så här långt.

I går kväll stickade jag "baben". Jag stickade på strumpstickor, så att jag slipper att sy ihop delarna. Nu väntar den på stoppning och ansikte, kläder m.m. Det får vi se när det blir, för de grejerna har jag inte här på landet.

När vi åt frukost i sängen i morse, lyste solen i blombuketten på bordet. Jag var tvungen att föreviga det. Solljus genom blombladen är vackert, tycker jag.


Det vackra vädret idag har inbjudit till trädgårdsarbete. Idag har jag fått grävhjälp med 4 hål. Det är stora stenar i marken och min man kämpar med ömsom spade, ömsom ett eller två spett, men han får upp dem. Jag peppar honom och säger att han kommer att leva längre om han jobbar hårt och tränar musklerna. Utan hans hjälp skulle jag inte kunna plantera så mycket som jag gör. Det jag planterat idag är ett pyttelitet gullregn, tre stora krukor med riddarsporrar som nu kommit i jorden, samt en vitlysing. Dessutom en hel del lökar förstås. Fortsättning imorgon om vädret håller i sig.
Ikväll blev det ett kärt återseende med Mamma Mia! Lika rolig att se varje gång! Lite burkigt ljud idag, men jag har ju soundtracket i bilen, så jag vet hur det bör låta.

2 kommentarer:

blomman sa...

Vad är en "babe"? Docka eller?
Just nu lyckades jag att fixa mitt räkneverk ialla fall. Skam den som ger sig.Kram

Kristina sa...

Ja, det är en "vuxendocka" kan man kanske säga, även om ungar gillar dem också. Det finns en bok som heter Knitted babes. En del av våra studenter gör dem som självporträtt i en temauppgift de fått av Petra. Jag tyckte att det skulle vara kul att prova på att göra en. Bra att det lyckades med räkneverket! Kram