måndag 29 september 2008

Älskade pelargonier


Jo, jag vet att det är höst, men pelargonierna och jag låtsas fortfarande som om det vore sommar. Solen lyser och vädret tillåter härlig promenad med ena handen i fickan (inga handskar här på landet) och andra i min mans varma hand. Jag passar på att lägga in en aktuell bild idag eftersom SMHI har lovat lågtryck på rad och massor med regn. Då måste man kompensera med mys! Ett sätt är att tända ljusen i ljustakarna på bilden när man äter och dricker något gott.

5 kommentarer:

PetraO sa...

Jag älskar också pelargoner - de är fantastiska med sina nyanser!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

jag försöker också hålla kvar vid sommaren så länge jag kan. Pelargoner gillar jag skarpt, en blomma som piggar upp i alla lägen.

Howdy Sailor sa...

Ja, just nu känns inte hösten så mysig. Inte som förra veckan ...

Min tråd sa...

Härlig glasveranda! Visst är pelargonier fantastiska!

frisky frog sa...

Någon gång ska jag också ha en glasveranda med pelargonier. Min svärfar hade sådana på sin veranda när han levde och han lärde mig sina odlarknep. Fast han lärde mig mycket om växter och det tycks inte ha hjälpt... Angående stickor på flyg så verkar det som om det beror på vilket bolag man flyger med. Jag har hört att en del inte fått med sig trästickor men andra har fått med tunna metallstickor. Det måste ju gå att ringa flygbolaget.
/Kram