torsdag 4 september 2008

Man får inte ge upp för stormar och busväder!

Som du förstår av rubriken är det pep-talk som gäller. Jag tycker det är vedervärdigt med den ständiga blåsten! Idag har två av mina tre Änglatrumpeter blivit totalt stympade. På den ena gick tre stora grentoppar fulla av knoppar av och på den andra hela den största huvudstammen. Den enda blomman som är utslagen hittills är dock kvar om än lite luggsliten. Man kan lätt känna det som en tappad sug!...Men då får man tänka på kommande tider och planera för lökplanteringen. Jag har kämpat hem fem 50-liters säckar med planteringsjord idag + att jag köpt några nya "lökväxter"(kanske är det bulber) och några höstväxter. Så blir man lite glad igen!

Plåtkorgens lökar har jag inhandlat på Lidl och Netto tidigare. Så nu väntar jag bara på lämpligt väder för att rensa bort ekskott och annat elende innan jag skall göra en skogsbacke till en blommande dröm till våren. I have a dream!

Måste också ge en rapport från min stickning. Titta så vackra färgerna ser ut på baksidan!



2 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Hej igen,

det är tufft med garnköpandet, absolut, men efter vad jag förstår är vi många som delar lasten, vilket gör det lite lättare :-)

Baksidan är mycket vacker. Har inte stickat mönsterstickning på ett bra tag märkte jag igår när jag skulle sticka in mitt födelsemärke på dockan :-)

Och blommor; det ska jag börja med när jag är pensionär :-)

Susilull sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.