lördag 4 oktober 2008

Socktoberfest

Idag, den 4 oktober, kunde jag glädja mig åt att min ena Änglatrumpet äntligen har slagit ut med 4 blommor. Bilden är alltså tagen idag! Jag köpte 3 sticklingar tidig vår på Plantagen och hade svårt att hålla liv i dem tills de kunde planteras ut. En dog. En är stor men har inte blommat alls. Den tredje blommar nu. (Minnesgoda bloggare har sett att jag visat en döende blomma tidigare, men den plantan köpte jag mycket större på Netto i maj.) När man vaknar och solen lyser så fint på blommorna i all sin glans måste ju dagen bli bra!
Vi åkte till Garn och hantverkshuset i Stenungsund för att köpa garn till sockorna. Jag tänkte mig ett par sockor att krypa upp i soffan med eller att ha som bäddsockor. Alpacka föresvävade mig redan när jag åkte hemifrån, men då tänkte jag den tunna varianten. Väl i affären kände jag mig mer lockad av en grövre kvalitet, Alpakka från Sandnes, som skall stickas på stickor 3,5. Sockorna skall bli vita med lite färgmönster i kanten, tror jag.
Sedan är det ju så att när man ser vackra garner har man svårt att motstå. Är det någon som känner igen sig? Det blev ett sammansatt garn som heter Premier. Kolla hur vackert det är ihop med dagens foto av skönheten Penny Lane, en klätterros från förra året.

3 kommentarer:

MiA sa...

Åh vilka underbara bilder och färgkombinationer!

Fina saker du gör :)

Ha en bra dag
MiA

Kristina sa...

Till mia! Roligt att du gillar dem! Tack för all uppmuntran. Kristina

Janette Millbom sa...

ja DÄr var garnet ja :-) vad roligt det ser ut!