tisdag 7 oktober 2008

Socktoberfesten pågår

Jag har varit försumlig! Jag har talat om "Socktoberfest" som om alla vet vad det är. Igår slog det mig att jag måste förklara vad det gäller. PetraO har ett upprop på sin blogg som heter så. Är du intresserad så gå in och kolla. Kanske vill du också vara med?
Nu har jag stickat båda sockorna färdigt till tårna. Som du som läst mina tankar kring sockorna tidigare vet, så började jag en bit ner på skaftet. Där har jag nu plockat upp maskorna och stickar uppåt med ett parti tvåfärgsstickning. Så här ser det ut ikväll och jag kommer att fortsätta att rapportera när partiet är klart.

4 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Det ska bli spännande att se sen! jag ska blogga med sen, om någon nu orkar se ännu en variant av spring forward ;-)

Tack kristina för ditt stöd igår på klangen! Det har ordnat sig nu.

Howdy Sailor sa...

Nu känner jag mig som en fåntratt som inte kan lösenordet in i den fantastiska chokladfabriken dit alla andra får komma, om de kan lösenordet alltså.

Om jag skulle sätta mig och lära mig sticka sockor nu så skulle det inte längre vara oktober när jag är klar. Och en Novemberfest är ju ingen ordvist.

Jag nöjer mig med att fira min födelsedag i oktober ;o)

petra.m sa...

Åh, vad du stickar fint Kristina! Gillar dina fina avslut/kanter på det du gör.Önskar jag fick komma och gå lite fler stickkurser för dig:) Jag måste ju göra min lärare glad och säga att jag trivs mycket bra med mitt slöjdlärarjobb!! Så bra att jag nog tänker läsa färdigt så jag får min examen!

Kristina sa...

Hej Petra! Det skulle vara väldigt roligt om du kom tillbaka! Jag väntar. Kram