onsdag 29 oktober 2008

Återbruk av petit point och jeans

Apropos att jag köper broderade arbeten på secod hand, så vill jag visa att man även kan få användning av broderade petit point-tavlor om man hittar ett sammanhang man gillar. Jag tänker på den person som blivit stort uppmärksammad för att hon gör väskor och säljer på nätet t.ex. Själv gjorde jag denna kudde för några år sedan. På sidan av broderiet finns en passpoal mellan broderiet och de avklippta jeansbenen. Baksidan är gjort av frampartiet av jeansen på ett sådant sätt att man knäpper vid linningen, så att innerkudden kan tas ut.






6 kommentarer:

MiA sa...

Smart lösning, och smart återanvänding. Och snyggt är det ju oxå! *cred*

MiA

Kaja sa...

Snyggt. Tycker att broderier ofta bli lite sötsliskiga, men på detta sätt så blev de ju coola!

//Kaja

Jennie sa...

Vad läckert det blev!

Annabell sa...

Det är verkligen kul att hitta nya användningsområden för dessa vackra broderier!

Fidiluren sa...

Det blir ju supersnyggt! Vad smart du är ;-) Inspirerar mig till att plocka fram mitt gamla broderi av Kaffe Fasset som jag köpte för 15 år sedan...

Anonym sa...

det där var ju alldeles osedvanligt läckert - och just kontrasten mellan fram- och baksidan gör den till något väldigt speciellt!