måndag 9 februari 2009

Fira kvinnodagen med VIRK-SHOP

Nu har jag äntligen kommit till klara med hur jag vill fira internationella kvinnodagen den 8 mars i år! Om sanningen skall fram, så handlar det inte om internationell solidaritet (som jag i allra högsta grad skriver under på) utan om hur några av oss skall ha en bra, lärorik och mysig dag tillsammans. Ordna en "frufridag", d.v.s. lämna barnen i mannens vård (annan släkting kanske om man är ensamstående?) och kom på Virk-shop hos mig i Göteborg. Jag har tänkt mig att detta är fortbildning för den som redan kan virka och grundutbildning för den som vill lära sig. Alla skall känna sig välkomna, men jag har max plats för 10 personer.




Lunch och för- och eftermiddagsaffe serveras och ingår i priset.
För den som undrar vem jag är, så undervisar jag på universitetet, bl.a. om garntekniker.

Gå in på min E-post (se ovan) och begär en närmare beskrivning. För den som vill vara säker på en plats, så går det bra att anmäla intresse direkt i kommentar härunder. Plats reserveras i turordning.

14 kommentarer:

frisky frog sa...

Ååh vad jag hade velat vara med hos dig, men tyvärr är jag upptagen. Till er som läser det här: Passa på att lära av Kristina, hon har så mycket att lära ut.
/Kram

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej Kristina!
Jag vill gärna vara med!
Hälsar Tant Kofta

Kristina sa...

Hej Koftan!
Vad kul om vi äntligen träffas!

teresa sa...

Det låter så kul - jag hade anmält mig direkt om jag inte varit så superdålig i min rygg... Vilket trevligt initiativ.

Howdy Sailor sa...

Och jag som inte kan virka ... kram från alla i Luleå!

Myggan sa...

Vilken bra idé. Har bokat in en "mamma-dag" med Syster-Yster (Frisky Frog) utan att ha haft en tanke på kvinnodagen. Väldigt passande. Vi får väl pyssla på vårt håll.
/Anna

Samtal från min trädgård sa...

Jag har en liten utmaning till dig på min blogg, om du vill.....

hea sa...

Ja, det är synd att du bor så långt bort! Oj, så skoj det hade varit annars. Och vilken bra idé! Får försöka att ordna nån egen pysseldag här istället.

Sunna sa...

Varför är det så långt till Göteborg, suck

LoveinH sa...

Hej hej!

Det låter jätteroligt. Jag kan dock inte virka så det blir kanske svårt??

Fin blogg!

MVH/Hanna

Kristina sa...

Hej LoveinH!
Nej då, meningen är att man skall kunna lära sig virka under dagen! Hoppas att du kommer om du vill lära dig denna roliga och användbara teknik.
Hälsningar
Kristina

Anonym sa...

Grämelse grämelse grämelse! Jag har ju bokat en Danmarksresa precis just då! Jag hoppas verkligen att det kommer något mer tillfälle!!!

fale artut sa...

Jag Vill, men kan ju inte..... Men jag undrar om jag har fel på båda ögonen, är det inte virkade små får där på bilden??!! HUR gör man dem? Jag är lite svag för såna.....
SÅ fina, Och babyskorna är supersöta, kollosalt vackert garn i blommorna! Snälla hjälp en stackare med får och ull på hjärnan! Ska fundera på garn, jag älskar ull och Wensleydale är MMMMMM.

Kristina sa...

Hej fale artut!
Tanken med virk-shopen var att deltagarna skulle få ta del av mina konstruktioner. Jag har inte riktiga mönster nerskrivna, men jag har gjort små huvuden och i dem har jag virkat kroppar med dubbelstolpar i grupper, först ökat och sedan minskat. Garnet är en öglebouclé. Hoppas att du blir lite klokare. Benen består av träpärlor.