söndag 22 februari 2009

Köpt vårkänsla igen!




Nu ligger det snö ute. Det kom nog en decimeter igår kväll, men tyvärr följde töväder och mycket är borta. Samtidigt som jag längtar efter våren, vill jag också uppleva riktig vinter, så jag tycker det är synd att när det väl kommer snö, så kommer tö. Förra veckan var det ingen snö, men kallt. Men Göteborg, du vet...!
Jag har därför varit på handelsträdgård och handlat lite vår. Nu finns det penséer och kungsängsliljor, men också några sena hyacinter. Eftersom hyacinter doftar så underbart, så åkte de också ner i kassen. Jag köpte också två fuchsiasticklingar, Blue angel och Tom Vest. Inga bilder på dem tyvärr.

2 kommentarer:

PetraO sa...

Det är ju fantastiskt bra att man kan köpa sig vårkänslor - jag får nog ta mig en tur till handelsträdgården någon dag! Kram

Samtal från min trädgård sa...

Härliga blommor och man får ju riktig vårkänsla. Tjusig tröja, din seawaves jumper.