torsdag 5 februari 2009

Vart tog tiden vägen?

Det är inte lätt att hinna med allt man tänkt sig. Jag hade schemafri dag idag och hade högtflygande planer på vad jag skulle göra. Bl.a. skulle jag sy en väska in för morgondagens jobb. Jag skaffade kompletterande material igår. jag hade faktiskt skrivit minneslapp för att jag absolut inte skulle glömma att köpa det tyg jag behövde inför dagens väsksömnad. Men tror ni det blev någon tid över till det. Nejdå! Jag har istället varit tvungen att sätta in räkningar och andra viktiga papper i ny pärm för det nya året. (Det var en massa papper från förra året också, så klart!) Sedan var det mammas papper för äldreboendet som skulle fyllas i. Då fick jag leta fram alla bank- och pensionspapper, ringa försäkringsbolag och jag vet inte vad. I telefonkön fyllde jag tiden med att virka lite på en babysko. Sedan skulle klara upp ett spörsmål med ett telefonbolag. Telefonkö igen! Laga lunch och middag tar sin tid och till slut har dagen gått! Till slut inser jag att jag inte kommer att hinna sy väskan färdigt idag och då är det ingen idé att jag börjar just nu.
Är det någon som känner igen sig?

4 kommentarer:

Camilla sa...

Jag känner så väl igen symtomen brukar skriva en lista över vad som borde ske under dagen men jag har en förmåga att hoppa från det ena till det andra och då blir inget gjort. Får stålsätta mej sätta på mej skyddslappar och bara ha ögon för det jag ska göra kommer det nått emellan så sätter jag det sist på listan,

Samtal från min trädgård sa...

Känner så väl igen det och plötslig har dagen gått. Får väl lära mig att säga: Manãna, manãna

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vissa dagar är det som förgjort,
men sen kommer andra...

frisky frog sa...

Ja du, där känner man igen sig. Jag är den evige tidsoptimisten och skriver långa att-göra-listor som jag tror att jag ska hinna med på ingen tid alls. Jag lyckas aldrig! Trots det har jag ännu en lista för kommande sportlovsvecka, för skam den som ger sig =)
/Kram