söndag 31 maj 2009

Patty's Plum

Vallmo är jättevackert i alla former och färger. Här är sorten Patty's Plum. De är kortlivade skönheter, men därför desto roligare att följa dag för dag och ibland timme för timme. Jag visade knoppen häromdagen och fotade den sedan igår vid 11-tiden, då den visade lite av sin färg i knoppens springor. Idag var den helt utslagen och hur vacker som helst! Klockan fem hade den slagit ihop sig och jag är inte helt säker på att den slår ut imorgon igen.




Är det detta som är den egentliga meningen med "Carpe Diem" eller som vi säger "fånga dagen"?

5 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Det är så tråkigt när det går så fort.
Men visst är det rara och eleganta "damer"

fale artut sa...

Det gör inget att det går fort tycker jag! Det är så fascinerade med den stora, tjock knoppen, ibland hårlig! Och sedan se de eleganta silkeskjolarna! Magi!

PetraO sa...

Wow - jag blev alldeles andlös! Såna frön önskar jag mig när de kommit så långt! Kram

Akhila's Handblog sa...

Sa otroligt vacker. Tur att du var hemma pa den stora dagen - tank om du missat skonheten

Tusse Fox sa...

Vilken otroligt vacker färg!