onsdag 16 september 2009

Skulpturutställning på Tjörn

Häromdagen blev det äntligen av att vi gick till gravfältet Pilane, där man nu för tredje året har en skulpturutställning. Vi har i alla år ända sedan barnen var riktigt små åkt med picknick-korg för att sitta på de gamla gravarna och fika. Man kan riktigt känna att kanske är det mina förfäder som ligger där. Det är vackert och rofyllt! Numera kommer det busslaster med folk som skall titta på skulpturerna och man kan inte längre vara där ostört.
Årets utställning är inte den mest spektakulära av de tre, men det finns spännande och vackra skapelser. Först ut på min hitlista kommer denna träskulptur som skiftar fantastiskt vackert med ljuset. Denna skapelse, som man kan gå in i, har tidigare varit utställd i New York. Där blev den en populär plats att viga sig på. Materialet är naturidentisk kåda. Ljuset skiner igenom och det är ett gråblått sken som är vackert.
Bokstavsmannen är genial. Vackert genomskinlig!

3 kommentarer:

fale artut sa...

Där kan man gå och njuta och fundera ett bra tag, men gärna i lite mindre folkmängd! Vilken underbar miljö! tack för din kommentar om fårbilderna, det har jag nytta av! Berättar sen!

teresa sa...

Fina bilder. Vi var på väg dit i söndags, men hittade inte... (förra gången fick jag skjuts o tänkte då inte på var det låg). Exakt var ligger det??? Någonstans nära Kållekärr har jag för mig? Inte ens en liten skylt hittade vi...

Bibbi Maria sa...

Så härligt att se bilder från årets utställning! Detta är det Sverige som min Italienska man ÄLSKAR! ...och jag håller med. Jag har bott på Tjörn många år men bor numera i Italien utanför Milano. Visst blir man nostalgisk....