måndag 19 oktober 2009

Fullt upp med livet omkring

Jag hinner inte blogga så ofta som tidigare. Dels har jag mycket att fundera över när det gäller jobbet, dels är det förändringar på landet. Sedan är det allt trevligt som händer runtomkring. Nu i lördags var vi på Norma, Ellen, Kristinas dop. Det var hon som skulle få koftan. Så här blev paketet med den etikett jag hittade i mina gömmor med bokmärken och som passade så fint i färg. Själva dopcermonien var så fin, med en präst, som satte barnen i första rummet. Alla de närvarande barnen fick vara med framme och delta i sånger speciellt riktade till dem. Det var verkligen jättetrevligt. Efteråt var det god mat och fantastiska tårtor. Jag har aldrig sett så vackra tårtor som dem från Farmor Gretas i Stenungsund.
Igår fyllde min mamma 90 år. Vi tre syskon med respektive, mammas två kvarvarande syskon och en av mina killar firade på hennes rum på hemmet, där hon bor. Goda tallrikar med smått och gott hade beställts på Sofinas restaurang och tårtor från Eva's Paley. Mmmm....jan man säga om alltihopa! Vi hade jättetrevligt, även om mamma bara delvis är med. Men man kunde känna hur älskad hon var av alla som finns runt henne.
Ränder
Nu har jag också blivit färdig med en sjal till min yngsta kille (32 år), som beställt "en sådan sjal som du har" fast i färger passande för en man. Jag utgick från garner jag hade och har köpt till lite efterhand. Kanske lite mycket rött, men varför kan inte en man ha rött?
Det är fantastiskt vad mycket snyggare den blev när jag sträckt ut den i fuktigt tillstånd. Inga nålar eller så, men jag har strukit den med händerna och dragit, tills den låg fint och torkade i rätt storlek.

10 kommentarer:

fale artut sa...

Ibland är det mycket med Livet! Fin sjal, glad och energifylld!

frisky frog sa...

Lycklig den som får dig som gäst på dopet!
Mans-färger eller ej, snygg blev den i alla fall. Jag önskar att min man ville ha sådana också, men han tycker att han är för gammal (53). Jag tycker att det är supersnyggt.
/Kram

fale artut sa...

Kram Kristina! Det är verkligen Tomtens julfärger! Och han är ruskigt nöjd! Tänk att du klurade ut det!

Myggan sa...

Sonen kommer att bli kanonsnygg, och den lilla damen kommer bli söt.
Jag tror nog att lilla mor kände värmen från er alla.
/Anna

blomman sa...

Vilken vacker schal och vilket vackert doppaket. roligt med en son som vill ha en sjal stickad till sig. Sen läste jag vidare.. och upptäckte att våra mammor har nästan samma födelsedag! Mamma fyller 90 år i morgon.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Många hej och goda tankar från Tant Kofta

Lavendel sa...

Sikke nogle smukke farver, det må han da blive glad for!

Evas Passion sa...

Later harligt med dop och din mamma!!!Tva stora fester!!!!

Vad fint du stickat!!!Otroligt fina farger!!!!

Ha en bra dag!

Janette Millbom sa...

du har rätt kristina, jag är nog ingen disco-tjej. Men jag blir glad av disco så själva utmaningen passar mig bra. Det hade varit roligt att ha dig med i tävlingen med :-)

metamorphosis sa...

Hittade hit via Fale Artut - och det är jag glad för att jag gjorde! :-)

Tycker att sjalen blev kanonfin! V-formen gör att ränderna kommer så mycket bättre till sin rätt, och det är väl klart att en karl ska ha rött!