måndag 16 november 2009

Stora Spetskragen


Nu har jah kommit såpass långt att jag kan visa mitt pågående arbete med Bohus Sticknings tröja "Stora spetskragen". Varven blir längre och längre, vilket gör att det tar längre och längre tid för varven, men jag ser ändå slutet på oket inom någon vecka eller så. Nu har jag nästan bara kvar varv med två färger, så det går lättare än dem med tre.

I fantasin planerar jag redan att sticka i andra, egna färger, men först måste jag hitta lämpliga garnkvaliteter i lämplig tjocklek.

7 kommentarer:

Call design sa...

Spetskragen är ju bara så vacker, vilket jobb att sticka!

Anna sa...

Du är ju grym, jag avundas de som kan sticka med flera färger samtidigt. Ska bli kul o se oket klart, heja!

Evas Passion sa...

Du ar sa duktig!!!!Trojan kommer att bli underbart vacker!!!!

Myggan sa...

Nu fick jag den där gröna nyansen i ansikten igen. Vilket vackert mönster.
/Anna

fale artut sa...

Den ser fantastisk ut! Liten aning grönt här också kanske, men mest beundrande blickar!

Damen sa...

Så vackert! Ser ut som ett vinterlandskap med granar längst ner.

The Willow Fairy sa...

Så vackert. Jag har ett sett med muddar med mönster baserat på stora spetskragen liggande - hinner inte görja förrän efter jul, men det känns som ett mer överskådligt projekt än en hel tröja. Jag är klart imponerad av din uthållighet.