lördag 2 januari 2010

God fortsättning på det nya året!

Vår vackra vita jul fortsätter! Tyvärr har jag inte kunnat utnyttja det vackra vädret på något positivt sätt! Denna bild är tagen över huskanten mot glittret i rimfrosten i solen. Vackrare i verkligheten än på bilden , tyvärr.
1. Jag är förkyld och känner inte för att gå ut i onödan.
2. Jag har suttit hos mamma på sjukhuset igår och i förrgår! Tyvärr ingen bättring utan snarare försämring. Igår fick hon två påsar blod, eftersom hennes HB fallit från 114 till 83, vilket är tecken på inre blödningar. Hoppas att det är bättre idag! En bror åker dit idag.
3. Igår när jag skulle åka hem från sjukhuset fick jag punka på motorvägen! Jag satt nästan två timmar innan jag hade fått hjälp med däckbyte av den assistansfirma vi kontaktade. Nu är det sommardäck på ena framhjulet, vilket gör att jag inte åker till mamma idag.
4. Man får glädja sig åt maten. Dukningen är kvar från nyår!


5 kommentarer:

Annabell sa...

Stackare! Hoppas att det nya året blir bättre! Kram.

makiato sa...

Vad tråkigt att höra. Hoppas din mamma blir bättre snart.
kram

frisky frog sa...

Hmmm, det låter som om du kunde fått en bättre start på det nya året. Jag önskar att både du och mamsingen snart är på bättringsvägen så att 2010 kan bli ett bra år.
/Kram

Kristina sa...

Tack för uppmuntrande ord! Jag känner värmen från er alla! Kram

The Willow Fairy sa...

Dinn stackare, vad allt verkar motigt just nu. Hoppas att allt ordnar sig till det bästa snart.