onsdag 16 juni 2010

Candle flame och rhododendron gifter sig




Nu när vi är i allmän bröllopsyra så kan man se att både det ena och andra "gifter sig". Lagom till fotbollsVM så kom jag igång med en tröja i mönstret candle light. Garnet är tunt Ingalill från 60-talet, ärvt av min kära vän som dog för några år sedan. Mönstret är väldigt fint och tredimensionellt.....och färgen passar såväl syren som den stora roddisen. Jag har och göra en tid framöver, men det är skönt. Men jag är nästan inne på nästa projekt, för jag beställde garn idag från Färöarna till en design som jag funderat på länge. Nån' gång skall den bli av och det blir ju lättare om man har lämpligt garn.


Njut i sommarvärmen! Jag har badat och solat med man och barnbarn (med stickning så klart!)och grävt och spettat stenar och planterat blåregn idag, så det är en riktig sommardag.

5 kommentarer:

Sunna sa...

Vilken underbar färg och härligt mönster

teresa sa...

Vackert. Jag som aldrig gillat lila förut är helt såld på den färgen iår. Härligt när man återanvänder gammalt garn. Lycka till med tröjan.

Myggan sa...

Lila är fint!
/Anna

Myggan sa...

Lila är fint!
/Anna

MarieE sa...

Underbar färg och mönstret gör sig så bra!
Ha det gott!