söndag 27 juni 2010

Mutant?


Mina barnbarn talar mycket om mutanter. Jag behöver ju inte vara sämre, eller hur? Denna fingerborgsblomma (Digitalis) är en bland många här i trädgården. Enda skillnaden är att den i toppen hade en konstig knopp, som jag följde med intresse. Till slut slog den ut i denna form! Fantastiskt, tycker jag, vad naturen kan hitta på.

Undrar du vad jag gör, som gör att jag varit borta från bloggen? Lugn! Det är trädgården och den nya friggeboden och livet självt som tar all tid. Det är ju inte så mycket tid över när man gossar med sin man på morgonen fram emot halv tio. Frukost på sängen och kaffe en eller två gånger till musik från P2. Sedan är det trädgårdsskötsel fram till ca två, då vi går till stranden om vädret tillåter. Ofta med barnbarn! Hem till middag och därefter vattning, eftersom vi har sådan ihållande torka. Därefter spackla och sandpappra väggar och golv inför målning och lackning(inte bara jag!). Sedan måste det bli lite stickning och lite läsning och sedan har dagen gått. Jag hinner inte mycket mer om jag inte skall stressa och det vägrar jag göra.

Hur ser din sommar ut?

3 kommentarer:

skapasaker sa...

Nej låt bli att stressa, det låter som om du inte har några problem att fylla din dag. Sommaren ska vara precis så som du beskriver. Särskilt de långsamma frukostarna är något man kan längta till de dagar man måste stressa till jobbet. I det där andra, vanliga livet.
Eva

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Dina dagar låter som önskedagar. Jag har också haft digitalis med samma mutation. Om du låter den gå i frö har du säkert det igen.
Läste om varianten i en trädgårdstidning för många år sen och de har en särskild benämning som jag inte kommer ihåg nu....
Många ha de bra från Koftan

sinneskatten sa...

Jag hittade en klematis som växte i en gammal häck och har satt några kvistar i vatten så efter att ha läst det här så har jag stora förhoppningar om att få rötter på dem.
Sen håller jag med dig ,sommaren ska vara en tid utan stress, om man kan undvika det vill säga.
Ha en skön sommar