torsdag 11 november 2010

Ränder i hibiskusfärger

Jag har ett motstånd mot att montera. Ränder är värre än värst med alla trådar som skall fästas. I viskos är det nästan omöjligt, eftersom även råbandsknutar går upp som ingenting. Jag fick fästa genom att sy med sytråd fast alla hundratals trådar. Det hade jag gjort inna jag åkte på semester, men jag hade inte sytt i ärmarna och gjort halskanten. Nu är allt klart och invigt och tröjan känns redan som en skön kompis. Idag var det fotografering och då kände jag att jag måste visa hur fint den harmonierar med hibiskusarna i färg. Tänk vilka blommor som bara växer här överallt. Inte som hemma precis, även om jag vet att många har fina hibiskusar hemma också.





3 kommentarer:

Pernilla sa...

Man får riktiga sommarkänslor av tröjan. Kanske pga palmen. Hibiskusar är så vackra.

Elna sa...

Jag kan bli sjuk av längtan här i vintermörkret efter blommor i så vackra färger och aningen avundsjuk på din solbränna. Tänk att jumpern matchar huden så fint! Du har öga för sånt.

Anna sa...

Nix, du har inget motstånd mot att montera, i alla fall inte i min fantasi. Där är du den bästa av de bästa på det och borde älska just den delen!
Verkar härligt med solsemester!