torsdag 24 februari 2011

Min barndoms tulpaner

Inför alla hjärtans dag köpte vi en bukett "dyra", läckert röda tulpaner med rödfärgade björkkvistar. Skönt nog gav de valuta för pengarna på mer än ett sätt. De häll sig länge och de var precis den sorts tulpaner mamma brukade ha, när jag växte upp. Jag har alltid undrat varför jag inte kunnat få tag på så maffiga, riktigt stora tulpaner, som öppnar sig med olika färger i botten och inte minst...hänger över vasen på ett härligt sätt. Jag har en tavla på landet, med dessa tulpaner, som min bror, konstnären Krister Svanvik, målade just så där hängande, en gång när vi var unga. Nu fick jag dem på riktigt igen!



Långt ifrån februari, men framåtblickande till nästa större helg, vill jag visa en löpare som jag köpt från Ellos. Jag tycker den var riktigt gulligt påskaktig!

1 kommentar:

Helena sa...

Åh vad jag längtar till påsken. Tulpaner har jag slutat att köpa, köper hellre en fin krukväxt, och hoppas att den lever ett tag. Har inte gröna fingrar.
Ha en fin helg!