fredag 6 september 2013

Pärluddar à la Kristina-Lakris

Efter ett långt uppehåll känner jag mig redo att återvända till bloggvärlden. Dels beror det på att jag har en del att visa, dels på att jag fått tummarna ur och fotograferat. Allt sådant har legat i träda. Det har dock inte arbetslusten till att göra grejor eller arbeta i trädgården eller så...
Nu i augusti var jag deltagande "crew" på ett fantastiskt trevligt "garnkalas" anordnat av Tant Kofta och PetraO/Magasin duett. Det var hemma hos Tant kofta, som har ett underbart hem med lämplig trädgård och ett antal utrymmen, passande för att har små miniwork-shops. Min uppgift var att visa hur man gör små användbara uddar med pärlor längs kanter på stickade föremål. Jag kom på dem i samband med en jacka, som jag kommer att visa vid ett senare tillfälle.
Här är en mudd i Magasin duetts "Supersoft". Fler exempel följer.


4 kommentarer:

frisky frog sa...

Välkommen tillbaka och tack för senast! Jag tänkte använda den där kanten på en sjal...
Dina muddar är superfina och det var kul att se dem innan båda var tovade. Jag tänker ofta att det bara är jag som inte kan sticka jämt. Helt bort-trollat på din muddar.
/kram

Kristina sa...

Hej och tack för senast själv! Jo, det är så att det mesta som inte är perfekt kan åtgärdas när man gör slutfinishen. Det är kanske det som är proffsigheten. Min gamle körsnärmästare sa att man blir inte mästare förrän man kan fuska i sitt yrke.

Anonym sa...

Å, så roligt att du är tillbaka!
Barbro

Unknown sa...

Hej! Fick just en länk till din sida från min dotter; hon trodde nämligen att den var min! Även jag heter Kristina, har adress 'lakris' (konstruerat av mitt och min man Lars´namn), stickar&väver - och är just hemkommen från samma resa i Kappadokien/Turkiet!!!

hälsn. Kristina W-Hedman
www.lakris.nu/kwh